BLOG CHAT.. WAJIB HADIR SETIAP JUMAAT JAM 9pm!!

Tuesday 27 January 2009

Pada hari tersebut....

Pada hari tersebut, punyalah ramai ahli keluarga yang datang...boleh la dikatakan sangat ramai (bagi pendapat saya lah)...... kalau di kira-kira objektif untuk mengumpulkan sebuah persatuan keluarga ini akhirnya tercapai juga.....tinguk gambar dulu sikit.....Paling best bila semua sporting... sukaneka, semua lucu...cuma sedikit la dalam dewan Pa system tertinggal pula wayar sound...tapi tidak apa...ini adalah permulaan yang memang masi banyak kelemahan dan kecacatan...nanti tahun depan ada sudah kemajuan tu...harap-harap la juga....
Cuba kunun saudara sekalian memberikan komen membina untuk sa bawa dalam meeting post mortem nanti hari Sabtu...tulung la..kami perlukan sokongan dengan komen anda semua sinakagon...

15 comments:

  1. Urang putih bilang FANTASTIC!!!!.. ka boh.satu perkara di luar jangkaan gue. tu makanan yg sunggu sadap2 skali. Next time kalu ada urang yg buat pati2 ka...mari kita ramai2 baut potluck. belanja jimat byk resepi lagi....ya!!!ramai ti..

    ReplyDelete
  2. Tahniah atas kejayaan usaha menganjurkan Hari keluarga. Permulaan yang sangat baik. Penganjuran pertama, memanglah ada kelemahan di sana dan di sini tapi saya setuju jika dikatakan objektif usaha ini tercapai dengan baik. Ini bukanlah komen, cuma satu pendapat ikhlas sahaja,penganjur masa akan datang harus menyampaikan maklumat kepada semua keluarga melalui wakil dilantik atau surat bagi memastikan semua keluarga tahu dengan jelas perjalanan majlis. Perasmian majlis harus memberi peluang kepada keluarga mengenang yang telah pergi dengan tafakur atau doa ( mengikut agama masing masing ) , ucapan daripada wakil semua keluarga terlibat,sedikit imbasan sejarah rantaian keluarga Yapil ( slide show ),pastikan keadaan dewan terkawal dan penuh protokol supaya butir bicara penting dapat diambil perhatian, acara seperti cabutan tiket bertuah selang selikan dengan persembahan setiap keluarga mengikut kumpulan umur supaya lebih meriah dan tidak stereotype. Wujudkan satu suasana di mana warna merah, hijau, jingga, kuning dan biru bersatu dan tiada satu ruang yang dinamakan ruang khusus untuk warna warna tersebut supaya suasana kekeluargaan itu tidak kelihatan seperti satu pertandingan dan tidak kelihatan janggal.Saya juga mengharapkan agar post mortem yang akan diadakan, akan juga menyuarakan laporan kewangan dan laporan segala aktiviti untuk didokumentasikan dan dibentangkan kepada semua sebagai satu prosedur untuk organisasi. Wakil keluarga juga harus hadir untuk mendengar post mortem agar semuanya boleh belajar dari pengalaman tuanrumah yang pertama. Semoga ianya mencetus idea idea baru yang bernas dan sesuai. Hanya itulah yang saya terfikir untuk dicadangkan. Sekali lagi tahniah untuk semua yang menjayakan hari bersejarah tersebut.

    ReplyDelete
  3. ar..itu satu komen yg sangat membina. sbgai salah seorg drp penganjur, gue amat berterima kasih kpd yg memberi sokongan spt Joejasnie, x dpt dinafikan kelemahan sana-sini.Jadi mulai dr skarang harap ramai yg bersuara dan mula mengumpul ide tuk masa akan dtg.kpd yg benar2 prihatin tolong tawarkan diri untuk menjadi penggerak kepada aktivi seterusnya.

    ReplyDelete
  4. hehe...ngam tu bro...idea begitu la yang sa mau dengar tu.... supaya masa akan datang kita dapat kemajuan bah.... yang pertama tu kira macam kajian jak ba tu, len kali kita tau suda apa yang kurang... dan harap-harap semua kita dapat bekerjasama dengan lebih baik nanti.....thanks bro...

    ReplyDelete
  5. TAHNIAH pd soma family team yg sampai bg sokongan.... ya thndpan tuan rumah kc lebi baik drp thn ni...kta bljar dr ksilapan yg tlah terjd...anyway...syok ba 1st time family gathering kta..

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. cngratz 2 tiggy_run team...syok jg ne kmpul2 sma saudara2 smua...hrp2 gathering nxt year lg bgus la...ehe..ijau 2....

    ReplyDelete
  8. nampaknya..sumua hrpkan thn dpn lagi bagus.. tapi ini kali pun suda cukup bagus bah tu...yg penting masa akan dtg kehadiran yg paling important coz pragramme byk kalau penyertaan kurengg...ianya tak jadi bagui..butulkan? so sebarkan kpd saudara-saudari kita urg yg teda dtg ni taun, spy taun dpn datglah ramei2...lagi malatuppp!!!!gue ada jumpa sudara yg 1st time join...sampei ari ni masih tak hilang itu feel..ar tu maknanya memang happy sangat jumpa sudara...at first, ada yg dtg sekadar di pinggiran saja tapi bila sampai sana ianya bertukar jadi sebaliknya gue dpt teka juga tu....inilah Keajaiban....!!!!

    ReplyDelete
  9. ya ba kan... pada hari tersebut kan saya berdiri di luar sama si Osmund, Freddy ma ramai lagi la... semua pun kehairanan..bukan apa rupanya ramai lagi yang kami belum kenal ba... ramai butul yang saya ndak kenal walaupun bejupa pada hari tersebut ba.... ada ka cara lain yang kita ble kenal lebih dekat tu aa??? bro joejasnie da bagi banyak idea untuk menyatukan ni Yapilsinakagon, ada ka sepa-sepa ble bagi aktiviti yang kita boleh berkenalan lebih dekat aa??? banyak juga yang saya terpikir tapi ndak juga bikin kenal butul-butul ma semua ni... kalau yang lelaki mungkin kami boleh minum-minum kupi...hehhehe

    ReplyDelete
  10. just for info....kita org ada sport tuk kesinambungan tu kita punya prog.dlm mac ni.tuk lebih kenal lagi tolong hantar gambar keluarga kpg En. Johny Gusi spy dpt dimuatkan dlm buku yapilsinakagon. Nampaknya ramai yg buli masuk di blog suda ni, jadi kasi tau nama dan tempat kerja sama no hp. sepa2 yg mo tanya apa2 bulilah trus call or sms ka.kalau ada org buat progm di ruma buli invite kita urg buli juga lawat melawat...macam?

    ReplyDelete
  11. sayangnya sa tdk dpt join msa family gathering tu,but i can feel best best and happenning.cdangan sa lainkali klu ada lg family gatheringkan sediakan jurugambar khas untuk mengambil gambar2 semua ahli keluarga.lg best klu dapat rakam guna video cam bru dpt dengar segala bahasa.heehee.sbab gmbar yg ada sa tgk tdk terang dan sedikit ja.klu ada gambar/video bru ahli keluarga yg tdk dpt join ble gak tgk2.and sa sngat brstuju dgn c sinurambi tttg potluck tu.lg best klu msak mknan traditional/msakan kg.tntu sdap tu,bab skrg susah tul mo cri mkanan kg tu.mcm rebung,polod,pakis,pucuk ubi kayu atau tuntul.hehe.

    ReplyDelete
  12. ya betul tu...banyak juga gambar diambil masa tu... tapi banyak kamera la.... videocam pun ada tapi tiada yang mau jadi camera man tetap dan berpencen ba sebab semua mau join dalam aktiviti... jadi banyak bantuan yang diperlukan masa tu... tercicir banyak perkara ba time tu.... antara kelemahan yang perlu diperbaiki....sorry gambar ndak banyak.. digicam hilang ndak tau p mana massa tu....

    ReplyDelete
  13. olla again...sa ada cadangan lagi ni.adakan pertandingan ratu fesyen kanak2 dan pertandingan masakan tradisional yg paling sedap&unik.hadiah tuk ratu fesyen kanak2 ble bg peralatan sekolah manakala prtndingan memasak pla bg peralatan memasak.apa macam ok tak cdngan sa ni?

    ReplyDelete
  14. gam tu ..bole di aplikasi da tu... simpan tu cadangan.. jadi makin ramai kita punya aktiviti nanti ni...

    ReplyDelete
  15. ada lagi cadangan ni.klu nak adakan sesuatu pertandingan may b best klu setiap kumpulan terdiri drp 5 keluarga tu.i mean kasi campur2 la drpda spt satu kumpulan tu mesti ada klurga drp yahee,lalanog,garagad,silim and yulak.cara bahagikan ahli kumpulan tu dgn mengundi/cabutan.bru la dpt mengeratkan silaturahim.

    ReplyDelete

Gambar yang ndak banyak...

Don't try this at home...

Osmund & Ellesia wedding ceremony..

2007 BLASTER....

2008 BLASTER...